fredag den 7. december 2012

God trafik til foderbrættet

Når sneen dækker jorden og kulden bider må det være tid at begynde at fodre fuglene. Jeg gør det mest for min egen skyld fordi jeg synes de er hyggelige at sidde inde bag ruden og kigge på. Derfor har jeg idag købt solsikkefrø til foderbrættet og mejsebolde til ophængning. Det er blevet spottet og der er allerede god trafik. Jeg ved godt at det ikke er mig der holder dem i live. Jeg ved også at jeg skal blive ved at fodre når først jeg er begyndt, - ellers kan jeg slå dem ihjel. Når først de har vænnet sig til at søge føde på foderbrættet spilder de kostbar tid hvis brættet er tomt. I morgen skal vi koge klejner. De skal koges i svinefedt. Det overskydende fedt blander vi med solsikkefrø og så er der ekstra guf til fuglene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar