søndag den 1. juni 2014

Den reddede livet

Igår kom Bandit med endnu en levende mus. Jagtede den lidt rundt, men musen løb fra den ind under sofaen. Her kunne Bandit ikke nå den. I morges lavede han ballade og vækkede mig klokken halv fem. Ud med ham fra soveværelset og lukke døren. Sov et par timer mere. Da jeg stod op var Katten helt kulret. Ville ikke spise sin mad. Rendte bare rundt om benene på mig. Grunden viste sig at være musen som nu sad bag en højtaler og puttede sig. Efter et stykke tid mistede Bandit interessen for den og jeg ville prøve at fange den og smide den udenfor. Det lykkedes ikke, - den stak af med Bandit i hælene. Blev jagtet rundt i køkkenet, men smuttede til sidst ud igennem et hul i panelet i hjørnet ved Bandits madskåle. Sådan kan det gå. Stor ståhej for ingenting, men jeg fik da støvsuget bag højtaleren hvor der var både støv og spindelvæv. Lur mig om ikke katten er på musejagt igen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar